Najczęściej kopiowane modele torebek znanych marek

by Dorota Leszczyńska

Najczęściej kopiowane modele torebek znanych marek

Podróbki pojawiają się zwłaszcza wtedy, gdy dany produkt jest pożądany na rynku, jednak jego cena stanowi barierę zakupową. Tak się dzieje w przypadku kultowych wzorów torebek znanych domów mody. Sprzedając, ale i kupując podróbki należy brać pod uwagę odpowiedzialność karną, a także cywilną. Zgodnie z ustawą – Prawo własności przemysłowej, kto, w celu wprowadzenia do obrotu, oznacza towary podrobionym znakiem towarowym, zarejestrowanym znakiem towarowym, którego nie ma prawa używać lub dokonuje obrotu towarami oznaczonymi takimi znakami, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca przestępstwa podlega grzywnie. A jeżeli sprawca uczynił sobie z popełnienia przestępstwa stałe źródło dochodu albo dopuszcza się tego przestępstwa w stosunku do towaru o znacznej wartości, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 5. Natomiast nabywca podróbki musi pamiętać, że zgodnie z kodeksem karnym ten kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5, w wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Pomimo to na rynku nie brak ofert, które sugerują na autentyczność luksusowych produktów, jednak mogą wzbudzać nasze podejrzenia. Prezentuję dzisiaj najczęściej podrabiane torebki oraz postaram się wskazać na jakie szczegóły należy zwrócić uwagę, aby odróżnić oryginał od jego marnej kopii.

Chanel

Cena regularna: od 5 tys. zł (kultowy model 2.55)

Logo Chanel powinno być to wyraźnym skrzyżowaniem dwóch liter C. Niektóre podróbki mają logo utworzone z dwóch liter O, które po wszyciu mogą wyglądać podobnie do oryginalnego logo. Oryginalna torebka zrobiona jest z milimetrową dokładnością, a żadna nitka nie ma prawa wystawać poza szew. Wewnątrz torebki powinno być wyraźne logo CHANEL w złotym, czarnym lub białym kolorze, a poniżej napis `Made In France`. Chanel nie dodaje, do swoich produktów, żadnych wisiorów z logiem, wszelkie w ten sposób ozdobione towary to podróbki. Ważnym potwierdzeniem autentyczności torebek Chanel jest hologram, którego nie można łatwo usunąć. W falsyfikatach, odchodzi on z łatwością.

Hermes 

Cena regularna: od 9 do 63 tys. dolarów (model Birkin)

Torebki Birkin wykonane są ze skóry naturalnej. Wszystkie torebki są szyte ręczne i między innymi to czyni je wyjątkowymi. Szycie nie jest więc jednakowe, kierunek ułożenia nitek może nieco się od siebie różnić.Oryginalna torebka nigdy nie będzie miała papierowej metki. W torebce Hermès występują złote albo srebrne elementy zapięcia. Powinny być idealnie przytwierdzone do skórzanych paseczków, na których są umieszczone. Na zapięciu zewnętrznego paska wygrawerowany jest napis „Hermès-Paris”. Pokrętło zamykające powinno się łatwo i gładko obracać. Modele Birkin i Kelly sprzedawane są zawsze w komplecie z kłódką i kluczykiem, ponadto kłódka ma wybity numer seryjny, identyczny jak numer torebki. Wewnątrz nigdy nie znajdzie się blaszka z wybitą nazwą marki. Nie ma również czegoś takiego jak `Vintage Birkin` – najwcześniejsze modele pochodzą bowiem z 1984 roku.

Givenchy 

Cena regularna: od 5 do 8 tys. zł (model Antigona)

Logo Givenchy jest widoczne, a litery rozstawione regularnie. Torebka utrzymuje swój geometryczny charakter i nie poddaje się zgięciom. Wykonana jest z bardzo wysoko gatunkowej skóry, co też widać gołym okiem. Suwak jest masywny, metalowy i poza kształtem samego modelu jest cechą wyróżniającą Antigonę. Dodatkowy pasek jest gruby i solidny, co daje gwarancję wytrzymałości, jakiej skąpią podróbki lub inspiracje pojawiające się w sklepach.

Valentino

Cena regularna: od 6 do 10 tys. zł (w zależności od modelu)

Torebki Valentino są wykonane z miękkiej skóry cielęcej, dlatego marszczą się w sposób naturalny. Samo logo Valentino Garavani charakteryzuje się geometrycznym ułożeniem liter. Przy metkach nie ma niedociągnięć lub skosów. Szwy są regularne i proste. Torebki z ostatnich kolekcji inspirowane są glam-rockiem, więc należy zwrócić uwagę na jakość ćwieków i metalowych wykończeń.

Michael Kors

Cena regularna: od 800 zł do 2 tys. zł (w zależności od modelu)

Litery loga na przedzie nie powinny być ze sobą złączone. Na suwaku powinien również pojawić się widoczny napis MICHAEL KORS. Ostatni detal to karabińczyk do paska. Oryginalny jest bardziej masywny, podróbki są cieńsze i pewnie po paru tygodniach noszenia torebki przestanie trzymać. Kształt pętelki trzymającej pasek wydaje się być solidny.Podszewka ma tłoczony, regularny wzór, który współgra z kolorem i modelem torebki. Jest też jeden określony wzór torebki ochronnej, a także papierowej metki z logo marki na środku.

Saint Laurent

Cena regularna: od 3 do 12 tys. zł (w zależności od modelu)

Szwy, zamki błyskawiczne i jakość upiększeń powinna być na najwyższym poziomie. Nawet sposób wyeksponowania logo powinien mówić sam za siebie – będą to litery YSL, napis Saint Laurent albo geometryczny wzór. Litery są ustawione równomiernie i mają stały kolor. Logo w żadnym razie nie powinno mieć  smug ani wyblaknięć. Należy sprawdzić tag Manufacturera € ™ s – jest on zaznaczony we wnętrzu worka ochronnego. Ponadto, wszystkie torby Saint Laurent powinny być wyprodukowane w Włoszech lub Francji.

Louis Vuitton

Cena regularna: od 1,7 do 9 tys. zł (w zależności od modelu)

Należy zwrócić uwagę na litery O w logo, które powinny być idealnie okrągłe. Ponadto monogram na całej szerokości torebki powinien być rozmieszczony w symetryczny sposób. Nie wszystkie torebki marki są wykonane we Francji, dlatego jeśli na twojej torebce widnieje napis `Made In USA`, nie oznacza to, że produkt jest repliką. Wewnątrz torby wszyty jest numer składający się z dwóch liter i czterech cyfr oznaczających kraj gdzie dany egzemplarz został wyprodukowany. Elementy wykończeniowe – pasek i rączki, wykonane są z dziewiczej skóry cielęcej, podobnie jak ludzka skóra ulegają ”opaleniu” dlatego z czasem beżowe rączki opalają się na karmelowy odcień. Należy w tych miejscach uważać na kosmetyki, nakremowane dłonie dotykające skóry sprawiają, że ta szybciej ciemnieje.

Prada

Cena regularna: od 3,5 do 10 tys. zł (w zależności od modelu)

Skórzane Prady są dość ciężkie. Wszystkie metalowe wykończenia powinny być w tym samym kolorze, dostosowane kolorystycznie do koloru całej torebki. Materiał podszewki jest miły w dotyku, nie strzępi się, ani nie marszczy w miejscu wszycia. Kolor podszewki powinien być dostosowany do koloru jej zewnętrznej części. Logo Prada powinno znajdować się na metalowej płytce na zewnątrz i wewnątrz torebki (w torebkach płóciennych logo może być metalowe lub nadrukowane). Charakterystyczną cechą prawdziwego logo jest litera „R”, której nóżka jest lekko wykręcona, a nie prosta. W wewnętrznym logo blaszka powinna pasować do podszewki torebki. Nowsze modele mają wybite w dwóch liniach Prada `Made In Italy`. Prada używa wyłącznie określonych marek suwaków, takich jak Lampo, Ykk, Riri, Opti, czy Ipi. Ich nazwy będą wybite na wewnętrznej stronie zamka. Wszystkie okucia, suwaki, klamry, kłódki czy metalowe stopki będą miały również wybite logo Prada. Ponadto oryginalne torebki mają wewnątrz małą, białą metkę z nadrukowanym numerem seryjnym.

Gucci

Cena regularna: od 5 do 11 tys. zł (w zależności od modelu)

Łączenia szwów muszą być jednakowe i równe. Sposób wycięcia skóry, szczególnie wokół suwaka w wewnętrznej kieszeni powinien być idealny na całej powierzchni. Wewnątrz torebki powinien być napis GUCCI `Made In Italy` oraz wybity w skórze cztero- lub sześciocyfrowy numer seryjny. Worek, w który zapakowana jest nowa torba, musi mieć zapięcie ze sznurkiem. Oryginalne worki produkowane są w dwóch modelach. Pierwszy jest wykonany z ciemnobrązowej satyny. Logo GG na nim nadrukowane znajduje się na awersie. Drugie „G” musi być charakterystycznie odwrócone „do góry nogami”. Drugi typ worka jest koloru jasnobrązowego, z poprzecznym, złotym napisem Gucci na przedniej stronie.

Céline

Cena regularna: od 8 do 12 tys. zł (w zależności od modelu)

Torebki można rozpoznać po widocznym napisie na przodzie oraz wewnątrz. Na pierwszy rzut oka widać „Céline Paris”, a zaglądając do środka jest metka z napisem Céline i miejscem wyprodukowania torebki. Oryginalne torebki tworzone są z najwyższej jakości skóry, a ich wzór jest dopracowany co do szczególiku. Ozdobne tłoczenia między szwami są widocznie wypukłe. W modelu Boston przy zamku mamy charakterystyczną plecionkę.

 

2 komentarze

  1. anielka pisze:

    Świetny i niezwykle pomocny wpis. Jako że aktualnie jestem na etapie wyboru torebki, proszę Panią o pomoc. Które modele (najlepiej z opisanych) Pani poleca?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *