Placki jaglane – gluten free

DSC04271

Wielu z nas pozostają resztki z obiadu – jak nadprogramowa ilość kaszy czy ryżu. Zdecydowanie nie powinniśmy łatwą ręką wyrzucać jedzenia, ale zrobić z takich oto półproduktów nowe dania. Placki jaglane to między innymi jeden z wariantów kulinarnych metamorfoz.

Składniki:

100 g kaszy jaglanej (200 g ugotowanej)

2 jaja

1 drobno pokrojona cebula

1/3 szklanki mleka

2 łyżki mąki kukurydzianej

majeranek

sól

DSC04272

Ugotowana kasza musi przestygnąć, a najlepiej jak jest pozostałością po wczorajszym posiłku. Dodajemy do niej rozmącene jajka, mąkę i cebulę. Aby rozcieńczyć masę, dolewamy mleko. Na koniec przyprawiamy ok. 1/3 łyżeczki soli i 2 łyżeczkami majeranku.

Smażymy na rozgrzanym oleju rzepakowym. Zdejmując placki z patelni, odsączamy je z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.

Osobiście najbardziej lubię jeść placki z jogurtem naturalnym przyprawionym pieprzem ziołowym.

Smacznego!

admin

Barwna i uśmiechnięta doktorantka w Katedrze Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, która nie może zdecydować się na jedną pasję w życiu.

Może Ci się również spodoba