Korzyści płynące z jedzenia zup

WP_001526

Oczywiście mam na myśli domowe zupy, przygotowywane ze świeżych produktów, oparte na solidnej warzywnej podstawie, nie maltretowane mąką, tłuszczem zwierzęcym czy makaronem. Taka zupa jest kwintesencją zdrowia i bogactwem odżywczym.

1. Zupa jest lekkostrawną porcją warzyw.

O tym, że warzywa są pełne witamin i minerałów nie muszę przekonywać, ale gotowane warzywa są o wiele bardziej lekkostrawne od tych znajdujących się w surówkach czy sałatkach. Jeżeli macie problemy z trawieniem, kuracje oczyszczające bazujące na zupach są prostym lekarstwem na Wasze dolegliwości.

2. Zupa jest sycąca, ale nie tuczy.

Czysta zupa z warzyw jest niskokaloryczna – dostarcza nam w miseczce mniej więcej 100 kcal. Tradycja polskich zup opiera się na ciężkich i kalorycznych składnikach, ale niemal każdą zupę da się odpowiednio zmodyfikować zgodnie z zasadami zdrowego żywienia. Zasadnicza kwestia to stosowanie produktów nietuczących.

3. Zupa rozgrzewa.

W zimowe dni wręcz nie wyobrażam sobie, abym mogła jeść surowe i zimne dania od rana do wieczora. Cudowne uczucie jakie daje smaczny płyn spływanjący po przełyku do żołądka, rozchodzi się po całym ciele. Rozgrzanie będzie jeszcze intensywniejsze, gdy zupę przyprawimy ostrymi przyprawami  lub wyrazistymi warzywami.

4. Zupa odchudza.

 Już wspomniałam, że jest niskokaloryczna, ale muszę dodać, że idealnie nadaje się na I danie (nie tylko podczas diety odchudzającej). Po pierwsze zaspokaja nasz pierwszy głód, a po drugie zabiera nam trochę miejsca w żołądku. W konsekwecji zjemy mniej treściwszego i kaloryczniejszego II dania.

5. Zupa reguluje rytm trawienia pokarmów.

Zastoje i zaparcia powstają z dwóch przyczyn. Pierwsza to za mała ilość błonnika, a druga za duża gęstość pokarmów. Warzywa w zupie dostarczą nam rozsądnej ilości błonnika pokarmowego, natomiast forma zupy płynnie zapełnia nam układ pokarmowowy niepowodując w nim „korków”.

6. Zupa dodatkowo nawadnia organizm.

Płyny dostarczane w pożywieniu bardziej nas nawadniają niż czysta woda, gdyż pokarm trafia do żołądka i podlega procesowi trawienia. Płyny nie są automatycznie wydalane. Minie trochę czasu zanim płyny zostaną przefiltrowane przez nerki, co wpływa korzystnie na utrzymanie prawidłowego poziomu nawodnienia organizmu.

***

Jeżeli nie jesteście mistrzami w kuchni, zacznijcie swoje zdrowe odżywianie od gotowania lekkich zup. Przepisów w internecie jest co nie miara. Nie ma nic prostrzego niż zagotować wodę w garnku, wrzucić do środka warzywa i odpowiednio doprawić. Samo sie robi. Gorąco zachęcam Was do stawiania właśnie takich małych kroczków w kierunku zdrowia, dobrego samopoczucia i bijącego z twarzy piękna.

***

Na zdjęciu:

Zupa-krem z brokułów i włoszczyzny z dodatkiem prażonych migdałów i kleksem słodkiej śmietanki (12%).

admin

Barwna i uśmiechnięta doktorantka w Katedrze Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, która nie może zdecydować się na jedną pasję w życiu.

Może Ci się również spodoba