Range Rover Evoque – cudak SUV-ak

range 3

Rozumiem podążanie za indywidualnością i oryginalnością, tak aby nie przemknąć niezauważonym. W tym aucie nie sposób ukryć się niczym szara myszka, choć to przecież mini wersja potężnej marki.

range

Seria Range Rover Evoque uznanego Land Rovera produkowana jest od zaledwie kilku lat, a konkretnie od 2011 r. I choć podobnie jak Dacia, jest po prostu składakiem trudno porównywać obie marki w jakiejkolwiek innej kwestii. Skąd Evoque wziął platformę podłogową? Z Forda – ma ją również Volvo XC70 czy Freelander. Skojarzenia z Fordem Explorerem są jak najbardziej na miejscu, aczkolwiek koncept Range Rovera LRX został niemal w 100% powielony w masowej produkcji.

range 4

Evoque jest zmyślnym połączeniem coupe z SUV-em, a może SUV-a z coupe. Trudno na pierwszy rzut oka ocenić możliwości tego auta. Na pewno z jednej strony toporna, z drugiej opływowa karoseria nadaje autu niepowtarzalnego designu. Patrząc od strony praktycznej, Evoque w środku potrafi pomieścić spory bagaż, jak i zapewnić komfort kierowcy oraz pasażerom (co nie zawsze ma miejsce w przypadku mini SUV-ów/crossoverów). Dopełnieniem przyjemności jazdy są z pewnością dedykowane fotele – idealnie dopasowane, sportowe, wyglądające jak przeznaczone do lotu w kosmos.

range 1

Od strony technicznej już tak różowo nie jest, ponieważ spotkać się można z opinią, iż Evoque nadają się do miasta, nie zaś do terenów stworzonych dla SUV-ów. Winnym tej sprawie może być sam napęd na 4 koła. Niech Was nie zwiedzie napęd,co prawda na 4 koła, ale tak czy siak, zmienny. Oznacza to tyle, że dopiero, gdy przednia ość nie daje rady, z pomocą służy oś druga. Co bardziej niewprawnych kierowców taka sytuacja może irytować, zwłaszcza na obłoconym czy ośnieżonym wyboju, co gorsza na niekontrolowanych poślizgach.

range 7

Nasz cudak to również istny jarmark gadżetów, którymi usłany jest kokpit, na szczęście w sposób kontrolowany. Trzeba przyznać, że stylistyka i wykonanie poszczególnych elementów zasługuje na pochwałę – w końcu za coś się płaci. Od razu rzuca się w oczy nietypowy krążek/pokrętło automatycznej skrzyni. Jak widać całość współgra, zegary są czytelne, a kierowca nie czuje się przytłoczony kokpitem (jak chociażby w Porsche).

range 6

W sprzedaży jest aż 6 wersji silnikowych, co w równym stopniu może ucieszyć zwolennika łatwych rozwiązań (automat, benzyna) jak i oszczędnych pragmatyków (manualna skrzynia, diesel). W przypadku silnika benzynowego mamy pojemność 2.0 przy 240 KM, a w przypadku diesla 2.2 przy opcjonalnie 150 oraz 190 KM. Jest to stosunkowo słaba oferta zważywszy na cenę, która zaczyna się od 187 tys zł. Właściwie o satysfakcjonującym modelu można mówić dopiero, gdy cena sięga około 280 tys. zł. To jest z pewnością duży minus Evoque, gdyż porównując go z podobnej klasy BMW X1, ceną i możliwościami bije na łopatki naszego cudaka.

range 5

Wygląda na to, że za oryginalność słono się płaci, a już na pewno za bezkompromisowość konstruktorów tego brytyjskiego auta. Może Range Rover Evoque nie przemierzy pagórków leśnych i łąk zielonych, może nie porwie z kopyta, może przestraszy na zakręcie, może nawet ogołoci przy zakupie i ubezpieczeniu, ale przynajmniej pozwoli posiedzieć w cywilizowanym wnętrzu w ciekawym towarzystwie.

2012 Range Rover

Źródło grafiki: www.landrover.pl

admin

Barwna i uśmiechnięta doktorantka w Katedrze Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, która nie może zdecydować się na jedną pasję w życiu.

Może Ci się również spodoba