Surówka na odporność

DSC03204

Warzywa należy jeść przez cały rok, ale warto robić to z głową. Skomponowane potrawy powinny uwzględniać sezonowość produktów oraz ich wpływ na organizm. Jesienią i zimą ważne jest, aby budować i chronić naszą naturalną odporność. Dlatego warto jeść warzywa w różnej postaci kilka razy dziennie. Ta surówka sprawdza się jako uzupełnienie obiadu czy przekąska w ciągu dnia.

Ilość porcji: 2

Składniki:

150 g czerwonej kapusty

1/2 czerwonej papryki

1/4 małego pora

sok z 1/3 cytryny

3 łyżeczki oliwy z oliwek

1 łyżeczka musztardy sarepskiej

przyprawy: pieprz cayenne, bazylia

/sól/

DSC03200

Papryka i cytryna są źródłem wit. C, którą nasz organizm musi pozyskać codziennie z zewnątrz. Kapusta poprawia samopoczucie oraz, z czego nie każdy zdaje sobie sprawę, jest afrodyzjakiem. Jedzenie pora zalecane jest anemikom, gdyż oczyszcza on krew, a ponadto wzmacnia system nerwowy. Oliwa z oliwek nie dość, że zawiera polifenole opóźniające procesy starzenia, to także wykazuje właściwości przeciwzapalne. Ponadto dodawanie ostrych przypraw powoduje u nas wyrzut hormonów szczęścia oraz rozgrzanie organizmu.

Smacznego! 

admin

Barwna i uśmiechnięta doktorantka w Katedrze Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, która nie może zdecydować się na jedną pasję w życiu.

Może Ci się również spodoba