Volkswagen i tu i tam

golf 4

Popularność sprowadzać może ryzyko spowszednienia i obniżenia zainteresowania. Ta reguła najwidoczniej nie tyczy się Golfa – modelu Volkswagena produkowanego od 40 lat. Niepozorny model, a wciąż może liczyć na potencjalnych klientów.

golf6

Pomimo niepokojących wieści o stanie niemieckiej gospodarki, Volkswagen Group zdaje się przeczyć tym pogłoskom. Z roku na rok widać nieustający rozwój konsorcjum, co widać po wynikach finansowych. W rankingu Fortune Global 500 Volkswagen Group pnie się w górę: w 2009 r. -14 miejsce, 2010 r. – 16, 2011 r. – 13, 2012 r. – 12, 2013 r. – 9, 2014 r. – 8.

golf 3

Powróćmy jednak do popularnego auta kompaktowego. Do tej pory powstało aż 7 generacji Golfa: I (1987-1983), II (1983-1992), III (1991-1999), IV (1997-2006), V (2003-2008), VI (od 2008), VII (od 2012). Oczywiście warto nadmienić słówko o Golfie Plus, produkowanym pomiędzy 2005 a 2014r. jako wariant minivana  V i VI generacji. Obecnie ten model przeobraził się w Golfa Sportswana (VII).  Nieuchronnie nasz Golf, szczególnie w ostatnich latach, zmienił swą stylistkę i nabrał większych kształtów. Technologicznie również próbuje nadgonić konkurencję, ale nie należy upatrywać się w nim jakiś szczególnych rewelacji.

golf

W rankingach usterkowości Golf ciągle pokazuje swoją pozycję. Weźmy na tapetę ranking DECRA 2014 – 2 miejsce Golfa VI przy przebiegu 50-100 tys. km oraz 1 miejsce przy 100-150 tys. km. W kolejnym rankingu – TUV-ie 2014 – odnajdziemy Golfa Plus na miejscu 3 wśród 4-5-latków, na miejscu 4 wśród 6-7-latków i 8-9-latków oraz Golfa IV na miejscu 8 wśród 10-11-letnich aut.

golf5

Auto kompaktowe powinno spełniać różne oczekiwania swoich nabywców. Konstruktorzy Golfa VII wzięli pod uwagę trend indywidualizowania nadwozia bez zmiany istoty samochodu, dlatego wprowadzono aż tyle ich wariantów: Hatchback 3d, Hatchback 5d, GTI 3d, GTI 5d, GTD 3d, GTD 5d, R 3d, R 5d, Sportsvan oraz Variant.

golf 2

Golf z pewnością jest popularnym autem, skoro 2 na 4 moich braci ciotecznych nim jeździ. Przez te 40 lat Volkswagen może pochwalić się rekordem sprzedaży tego modelu – podaje się sumę 29 milionów sprzedanych aut. Wydaje się być solidnym autem – silnik, blacha dokładne montaż i wykończenie – i pewnie dlatego wielu średniozarabiających Polaków decyduje się na taki zakup. Chociaż, gdyby przestudiować cenniki Volkswagena z ostatnich kilku lat, można dojść do wniosku, że azjatyckie odpowiedniki będą nawet o jakieś 15-20 tys. zł tańsze. Abstrahując jednak od ceny, muszę koniecznie zwrócić uwagę na takie udogodnienie jakie daje 6 bieg w Plusach. W dłuższej trasie okazuje się, że auto kompaktowe daje radę i to czyni wielką różnicę.

golf 1

Pora na wady i niedociągnięcia. Można zarzucić Golfowi bardzo sztywne zawieszenie, które nie daruje nam odczuć najmniejszych nierówności. Inni narzekają na usterki dotyczące elektroniki, ale na ogół należą oni do grona właścicieli z drugiej ręki. Zapewniam, że jeżeli ktoś włożył swoje magiczne rączki do kabelków przynajmniej raz, to nie dwa i nie trzy razy będzie musiał odwiedzać autoryzowany warsztat.

golf7

Golfy jeżdżą tu i tam, czemu w zasadzie nie powinniśmy się dziwić. Polotu w nich nie widać, ale czasem pragmatyzm wygrywa w zderzeniu z prozą miejskiego życia.

Źródło grafiki: www.volkswagen.pl

admin

Barwna i uśmiechnięta doktorantka w Katedrze Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, która nie może zdecydować się na jedną pasję w życiu.

Może Ci się również spodoba